Diferente culturale…

Ma gandeam sa va povestesc o intamplare amuzanta, care se potriveste in perioada asta si care arata diferentele de cultura dintre noi si ei.  Unora dintre voi v-am povestit-o…si am ras de fiecare data la fel ca si atunci.
Era final de septembrie, si eu si americanul am mers sa ne cumparam inghetata undeva in Delaware. Am ajuns la un Billy’s parasit si am cerut inghetata. Asteptand tot povesteam si vanzatorul mi-a remarcat accentul si m-a intrebat de unde sunt:
“De unde esti?”
“Din Romania…”
“Cool, de unde?”
“Din Cluj…”
“Aaaa…Cluj, da stiu, am fost acolo 3 ierni la rand, prietena mea fiind romanca…oras frumos Cluj.”
Si apoi discutia se muta intre cei doi americani, vanzatorul povestindu-i aventurile lor din Romania:
“In una din ierni, familia fetei a hotarat sa-mi arate si mie o traditie de a lor de Craciun. Romanii de Craciun, taie un porc din care mananca toata familia, tot timpul anului, poti sa-ti imaginezi asta? Se trezesc de dimineata, toata familia, toti vecinii si prind procul. M-au pus pe mine sa-l omor, nu inteleg de ce…dupa ce am alergat o vreme dupa el am reusit sa-l omor cu un cutit, ei ziceau ca in gat are cel mai mare efect. Apoi il prajesc, si iti vine sa crezi…ii mananca pielea, si li se pare buna. Pentru ca traditia sa fie completa toti beau o bautura ciudata.”
„Palinca” spuse celalalt american, uitandu-se mirat, socat la mine. Iar eu zambind ii zic: „Da, facem asta in fiecare an.” :)) )
Mi-e greu sa descriu mirarea lui. Socul a fost atat de mare pentru el, incat dupa o juma de ora dupa ce am plecat de acolo, imi zice asa, fara nicio legatura. „Ma tot gandesc, Lavinia, cum sa taiati bietul porc?”.
 europe-usa
Leave a Reply

